ساخت استخر-سرامیک کاری استخر-نگهداری استخر

ساخت استخر-سرامیک کاری استخر-نگهداری استخر

ساخت استخر-سرامیک کاری استخر-نگهداری استخر

ساخت استخر-سرامیک کاری استخر-نگهداری استخر

يكشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۵۱ ب.ظ

رنگ استخری ارزان ترین پوشش کاسه استخر

در پروژه هایی که با محدودیت بودجه روبرو هستیم و امکان استفاده از سرامیک وجود ندارد، ارزانترین و به صرفه ترین روکش رنگ می باشد. اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که عمر مفید این پوشش بسیار کم بوده و تقریبا هر سال نیاز به مرمت دارد. البته مزیت این نوع پوشش در تنوع آن نیز می باشد که می توان هر سال با نمایی جدید و تازه و متنوع، استخر را تغییر شکل داد.


انواع رنگ های استخری:


1- رنگ پلیمری کلردار


2- رنگ های اپوکسی، پلی یورتان و اکرولیک


3- رنگ ها با پایه آبی




رنگ پلیمری کلردار:

این رنگ ها برای استخرهای سرپوشیده و روباز قابل استفاده است که از پلیمر کلردار، مواد نرم کننده، رنگدانه خنثی و ژله ضخیم کننده تشکیل شده است که مقاومت شیمیایی خوب و چسبندگی بالایی دارد. اما به دلیل نیاز به رعایت رطوبت و دمای مشخص در این رنگ، در استخرهای سرباز به دلیل اینکه رعایت دما و رطوبت امکان پذیر نمی باشد، توصیه نمی شود.



رنگ های اپوکسی، پلی یورتان و اکرولیک:

این رنگ ها به دلیل همراه داشتن رزین اپوکسی و پلی یورتان، چسبندگی بسیار زیادی به بتن دارند و عمر مفید بسیار زیادی( در استخر روباز 5 تا 7 سال و سرپوشیده 7 تا 10 سال) دارند. درصد رزین استفاده شده و آماده سازی زیرکار در این نوع رنگ بسیار مهم می باشد. مقاومت بالای رزین اپوکسی در مقابل خورندگی و مواد شیمیایی، احتمال رشد جلبک ها را به حداقل می رسانند.



رنگ ها با پایه آبی:

مزیت اصلی این نوع رنگ، استفاده در سطوح مرطوب است که به راحتی با آب و صابون پاک می شوند و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش و قیمت مناسب آن از دیگر مزایت های آن است. اما عمر مفید آن بسیار پایین بوده و هرسال نیاز به تعویض دارد.


منبع: پوشش کاسه استخر ارزان


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی